Skip to main content

Tippek Az Alvási Problémák Ellen

Alvásproblémákkal küzd?

Ezzel nincs egyedül! A társadalom számos tagjának jelent nehézséget az elalvás és az éjszaka átalvása. Majdnem ugyanannyi embernek jelent ez problémát, mint ahány alvástipp létezik. Összegyűjtöttük a legfontosabb tippeket és trükköket  a pihentető alváshoz és a friss reggeli napkezdéshez.

Mielőtt elaludna: nyugodjon meg

A hálószobában: Alvásra hangolva

Nyugalom: A zaj nyugtalan alváshoz vezethet, vagy akár teljesen meg is akadályozhatja, hogy elaludjunk. Ennek oka a stresszhormonoknak, a kortizolnak és az adrenalinak a fokozott felszabadulása. Ezért helyezze alvóhelyét a lehető legcsendesebb részre, illetve távolítsa el a felesleges zajforrásokat, mint például a ketyegő órákat.

Sötétség: A fény is zavarja az alvást, mert akadályozza az alvási hormon, a melatonin termelését. Ezért nagyon fontos, hogy a lehető legtöbb zavaró fényforrást távolsítsa el, és sötétítse el a hálószobát amennyire csak lehetséges.

Hőmérséklet: Nem létezik alvásra optimális hőmérséklet, azonban mindenki számára létezik egy olyan hőmérséklet, amiben kellemesen érzi magát. Ez személyenként nagyon változó lehet. Sokan nyitott ablaknál alszanak, mások pedig csak akkor bújnak ágyba, ha a szoba kellemesen meleg. De minden esetben fontos a megfelelő oxigénellátás és az elegendő páratartalom. A legjobb, ha a hálószobát kiszellőztetjük alvás előtt.

Az ágyban: csak alvás

Alvás, semmi más, csak alvás: Az ágyat csak alvásra hasznájuk. Amikor olvasunk, TV-t nézünk, telefonálunk, vagy az eszünk az ágyban, összezavarjuk az agyunkat és a testünket is: Idővel tudat alatt az ágyat a különböző tevékenységek helyének fogjuk tekinteni, nem pedig a nyugalom és az alvás szigetének.

Maradjon nyugodt

Az alvást nem szabad „munkának“, vagy „kötelezettségnek“ tekinteni. Ha megértjük, hogy aludhatunk, de nem muszáj, akkor nyugodtak és higgadtak maradunk. Ha nem akarunk aludni, akkor keljünk fel és fészkeljük be magunkat a kedvenc fotelünkbe egy könyvvel. Ez leveszi rólunk a nyomást – a kikapcsolódás jót tesz és segít elaludni.